Drożdżoweczki z czekoladą

06:37

Ciasto drożdżowego nigdy nie wykonywałem, ale że ferie i czas wolny - to czemu nie! Przepis znalazłem na "MojeWypieki" jeśli się nie mylę. Troszkę go zmieniłem i dodałem coś od siebie.


Składniki: 
550 g mąki pszennej,
 15 g drożdży suchych lub 30 g drożdży świeżych,
 30 - 45 g roztopionego masła,
 250 ml mleka,
 1 jajko,
 2 żółtka,
3 łyżki cukru,
 pół łyżeczki soli,
tabliczka czekolady mlecznej.


 1. Mąkę przesiewamy przez sitko razem z suchymi grożdzami (z świeżych robimy rozczyn) dodając inne składniki, na koniec tłuszcz - oczywiście roztopiony. 

2. Ciasto wyrabiamy, ja wyrabiałem mikserem - oczywiście z dostosowanymi końcówkami. 

3. Ciasto przekładamy do miski opsypaną mąka i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 2 godziny.

 4. Po podwojeniu swojej objętości ciasto dzielimy na dwie części i wyrabiamy małe bułeczki faszerując dwiema kosteczkami czekolady na bułeczkę. 

5. Bułeczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie odstawiamy na 20 minut, znowu mają powiększyć swoją objętość. 

6. Gdy bułki będą juz większe należy je posmarować białkiem, które pozostało nam po oddzieleniu jajka przy tworzeniu ciasta i posypujemy kruszonką.

7. Drożdżowki pieczemy w 190° 25 minut.

 Składniki na kruszonkę i jej wykonanie: 

Składniki: 
Pół szklanki mąki,
 4 czubate łyżki cukru, 
4 płaskie łyżki masła, miękkiego lub roztopionego. 

Wykonanie: Wszystkie składniki łączymy aż uzyskamy a'la proszku.

Drożdżoweczki wyjmujemy na karteczkę i czekamy aż ostygnął. 





Smacznego! :)


Nie zapomnij polubić Czytelnych kratek na Facebooku:

Wpadnij na Instagrama Czytelnych Kratek
Instagram
Zadaj mi pytanie: Ask.fm

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Mniam jak to pysznie wygląda! :D Uwielbiam wszystkie ciasta/ciasteczka/drożdżówki z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to ogromna motywacja i świadomość, że ktoś czyta moje wypociny.