Krajowe preselekcje - kto jedzie na Eurowizję?

13:10

16 lutego w programie "Świat się kręci" jako trzecim z tematów była Eurowizja, a raczej nasze Krajowe Preselekcje. Ostatni raz zostały zorganizowne w 2011r. co nie wyszło nam na plus - wręcz na minus.


W tym roku piosenki są naprawdę warte uwagi. Jury wybrało 9 wokalistów. Przygotowałem swoje TOP 9, utwory uporządkowane są od najgorszego do najlepszego (PODKREŚLAM: MOIM ZDANIEM).


9. Taraka - In The Rain. Zespół który w składzie liczy trójkę mężczyzn, o którym istnieniu w ogóle nie wiedziałem... aż do 16 lutego. Piosenka jest chyba najmniej "eurowizyjna", głos jest bardzo dobry ale spolszczony angielski bardzo odrzuca. 


8. Natalia Szroeder - Lustra. Dlaczego tak nisko? A dlatego, ponieważ to polska piosenka i Europa tego nie łyknie... Sam nie darze piosenek w innym języku niż angielski sympatią. Oczywiście są wyjątki ale naprawdę rzadko.


7. Edyta Górniak - Greatful
Edyta i Eurowizja - coś nam to mówi. 1994r. wokalistka zaprezentowała nas na Konkusie z utwórem  "To nie ja byłam Ewą" zajmując AŻ Europy,,SCE. Sukces chce powtórzyć, ale wątpie czy sie uda... Piosenka ma szansę kiepską, stąd moje zdziwienie gdy zobaczyłem, że wg bukmacherów utwór zasługuje na drugie miejsce w Krajowych Preselekcjach.


6. Kasia Moś - Addicition. Sam nie wiem co sądzę. Utwór ma w sobie odrobinę takiej jak to określe - nowoczesności i mechaniki. Może brzmi śmiesznie ale długo szukałem trafnego określenia i go chyba nie znalazłem. Zdecydowanie wygrywa z Panią Ewą i jej Greatful.


5. Ola Gintrowska - Missing. Ten utwór na pewno znacie, a jeśli nie znacie to poznacie. 
To piosenki mam dwa "ale": język angielski jest w opór spolszczony, piosenka została upublikowana w sierpniu. ESC wyraźnie dyktuje datę publikacji utworu co najmniej we wrześniu. 


4. Napoli - My Universe.
Tutaj miałem trudną decyzję do podjęcia. Napoli tak jak Taraka urwali się ni stąd, ni zowąd. Formacja brała udział również w preselekcjach na Białorusi - niestety nie udało się. Sił i poklasków szukają u nas. Choć utwór jedzie plagiatem piosenki "Gravity" jest bardzo przyjemny i brzmi trochę jak z soundtracku magicznej bajki Disney'a.


3. Dorota Osińska - Universal. Utwór jest bardzo przyjemny, jak i głos artysty. Ale spójrzmy prawdzie w oczy ta kompozycja nie porwie całej Europy, a co dopiero mówić o świecie. Ballady zwyciężały ostatnio rzadko, wyjątkiem była Conchita Wurst, która nie tylko muzyką zrobiła show.

2. Michał Szpak - Color Of Your Life. Michała po X Factorze było pełno. Kompletnie o nim zapomniałem aż do momenty gdy przeczytałem, że właśnie chce wystartować i reprezentować Polskę na Eurowizji. Szpak jest znany z robienia wokół siebie szumu - tego ludzie potrzebują na ESC.


1. Margaret - Cool Me Down ta piosenka ma naprawdę szansę wygrać w Krajowych Preselekcjach jak i również w Sztokholmie.
W oficjalnych zakładach bukmacherskich królujemy - właśnie dzięki Margaret. Moim zdaniem wygramy to! Wszystko wyjaśni się po części 5 marca, wtedy odbędzie się konkurs Krajowych Preselekcji. A w maju wszystko sie rozstrzygnie ostatecznie.
 


Nie zapomnij polubić Czytelnych kratek na Facebooku:

Wpadnij na Instagrama Czytelnych Kratek
Instagram
Zadaj mi pytanie: Ask.fm

You Might Also Like

0 komentarze

Każdy komentarz to ogromna motywacja i świadomość, że ktoś czyta moje wypociny.