Łatwy, szybki jabłecznik.

09:01

Ostatnio ciągle przepisy ale niebawem się to zmieni.
Dziś mam dla Was pyszny jabłecznik, może nie wygląda apetycznie, bo to mój pierwsze ciasto pieczone (pierwsze, bo post zajął mi więcej pracy niż z murzynkiem, który ukazał się hoho dawno) - uwierzcie smakiem dorównuje plackowi mojej Babcii.
 


Składniki:
1 kostka Kasii/Palmy,
1 szklanka cukru,
cynamon,
1 kg jabłek lub więcej,
3 szklanki mąki,
½ łyżeczki soli, 
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
3 łyżki kwaśnej śmietany.

1.Jabłka ścieramy na tarce o grubych oczkach i odstawiamy na sito.

2. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i łączymy w całość. Z składników ma powstać ciasto kruche.

3. Ciasto wałkujemy na kształt formy. Blachę smarujemy olejem/masłem i wysypujemy bułką tartą. Obklejamy formę ciastem.

4. Piekarnik rozgrzewamy do 180°.
Gdy owoce będę już pozbawione soku wyrzucamy je na blachę i wyrównujemy posypując cynamonem jak lubimy.

5. Z reszty ciasta, która nam pozostała robimy krateczkę.

6. Ciasto pieczemy ok. 45 minut w 180°.

Smacznego! :)



 
Nie zapomnij polubić Czytelnych kratek na Facebooku:

Wpadnij na Instagrama Czytelnych Kratek
Instagram
Zadaj mi pytanie: Ask.fm

You Might Also Like

1 komentarze

Każdy komentarz to ogromna motywacja i świadomość, że ktoś czyta moje wypociny.