Top 9 najczęstszych fobii u ludzi.

08:01

Nie było mnie tu prawie miesiąc... Naprawdę dużo, to w dużej części poprzez mojego Instagrama, w którego wciągnąłem się po całości i kompletnie zapomniałem o systematyczności. 

Dziś przedstawiam Wam moje TOP 9 fobii najczęściej występujących w naszym życiu.


9. Achluofobia - strach przed ciemnością i mrokiem.
Zapalanie wszystkich świateł po kolei w biegu do toalety, obowiązkowe posiadanie latarki w telefonie a nawet zasypianie przy zapalonej lampce nocnej. 

8. Agliofobia - strach przed bólem.
Strzykawki, najmniejsze przecięcie nożem czy też złamanie.

7. Dentofobia - strach przed dentystą, przed wizytą u stomatologa.
Ten zapach, krzyk pacjentów zza drzwi i ciągle czekanie. Minuta po minucie,  zwiększa STRACH.

6. Cadofobia - strach przed odniesieniem porażki.
Niezdany test, oblane prawo jazdy - strach i wstyd w środku.

5. Katagelofobia - strach przed ośmieszeniem się, przed byciem wyśmianym.
Upadek przy osobie, która nam się podoba czy  źle odbita  piłka na wf.

4. Manepostofobia - lęk, że po pijanemu popełni się coś strasznego. 
SMS do Swojej byłej, głupie zdjęcie na Facebooku. Co gorsza - prowadzenie pod wpływem i jeszcze mógłbym wymieniać.

3. Nomofobia - strach przed brakiem telefonu komórkowego, przed byciem poza zasięgiem sieci komórkowych.
"Na pewno teraz ktoś ma do mnie jakąś ważną sprawę a ja jestem poza zasięgiem..."
"Co nowego na Insta..."

2. Abemarofobia - chorobliwa obawa, że podczas podróży przegapi się swój przystanek lub stację.
"Autobus przejedzie o jeden przystanek za daleko, jest ciemno będę musiał wracać kilka kilometrów SAM..."

1. Fobofobia - lęk przed własnym strachem, przed własnymi fobiami, lękami.
Tu chyba nie muszę sie rozpisywać. Każdy i to K A Ż D Y  ma jakieś swoje lekki, fobie i to właśnie fobofobia czyli właściwie strach przed wszystkim co możliwe ładuje na 1 miejscu.


Nie zapomnij polubić Czytelnych kratek na Facebooku:

Wpadnij na Instagrama Czytelnych Kratek
Instagram
Zadaj mi pytanie: Ask.fm

You Might Also Like

5 komentarze

  1. O matko nie wiedziałam, ze mozna bac sie własnego strachu! Ja się boje bardzo dużych rzeczy lub takich małych miniaturowych - to przerażające :O

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Kolejny ciekawy post, mam kilka z obecnych tu fobii. Niestety.
    Czekam na kolejne posty! Twirling Pages, Ola x

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie strach przed pająkami, klaunami albo zamkniętą przestrzenią? Wiem że to subiektywna topka, ale o niektórych z wymienionych słyszałam pobieżnie.
    Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ale wybrałem takie najbardziej moim zdaniem spotykane i trochę nawet dziwne

      Usuń
  4. Ciekawy post, nie wiedziałam o niektórych fobiach. Ja osobiście boje się ciemności XD

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to ogromna motywacja i świadomość, że ktoś czyta moje wypociny.